lördag 13 december 2008

That's life: 2008

Här kommer en lång men lätt värd lista. Ni lär er nog lite om mig, ni som inte känner mig som person. Read it or leave it (read it)!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag dansade i Fannys lägenhet hejvilt med smålänningar? Eller okej, de försökte dansa med mig men jag knuffade förvillat bort dem. För fyfan vad de var groteska! Diss dirr på sådana människor (ufon?).

2. Höll du några av dina nyårslöfte
Jag är alldeles för svag och nytänkande för nyårslöften... ehum!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, så är inte fallet. Däremot så kommer det väl ut en liten unge snart som min bror Andreas och Cia skall fostra. Jag längtar sannerligen efter att få hålla i en liten barnkropp och känna värmen, det gör vi alla. Himla kul med tillskott i släkten också.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, så är inte fallet. Däremot har det hänt en hel del läskiga grejer omkring Katrineholm i år som jag aldrig kommer glömma. Nämner ingenting.

5.Vilka länder besökte du?
Grekland, och räknas Åland med Ålandsbåten? Ja, fan, det gör det!

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, det finns speciellt en människa som jag kommer sakna; min allra bästa vän genom tiderna, Zandrah, som övergett lillstaden för lillön Gotland. Nu blev jag ledsen.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
27 september och hela vistelsen då vi åkte till Rethymnon, Kreta. Det kommer jag verkligen aldrig glömma, aldrig! Dels för att Henrik spydde och hulkade på flygplatsen; men givetvis mest för att hela veckan bara var den mest lyckade i hela mitt mänskliga liv.

8. Vad var din största framgång 2008?
Medlemsskapet och arbetet i teatergruppen Omformare, givetvis.

9. Största misstaget?
Gå ut med röda, tunna, låga tygskor i snöblask.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jag har varit sjuk mest hela tiden kan man tycka. Och skador sker hela tiden när jag nyper Henrik och får igen, bus! Men den mest seriösa skadan var nog när hela Henriks CD/DVD-samling föll ned i huvudet på mig från hans hylla ovanför sängen, kändes bra i skallen. (Ja, han hade ned dem på mig och sa förlåt tusenfallt.)

11. Bästa köpet?
Dator och Canon 1000D, om man nu får räkna det till köp? Sedan får vi inte glömma kentbiljetterna och biljetten till Peace and Love.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen kläder och Greklandsresan. Det går alltid åt pengar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Greklandsresan, kentkonserterna (Norrköping x2 + en på P&L), Peace and Love, min vän Christian, Henrik (alltid) och nyheten om att bli faster.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
We are the world och Lasse Liten Blues från FN-konserten.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Way much happier! Förmodligen mycket tack vare Henrik och våra snart två gångna år tillsammans.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat i Fannys lägenhet I guess. Eller varför inte tvingat mig själv upp ur sängen om mornarna?

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hånglat med Fanny! En gång, en gång för mycket. Det är en gång alldeles för mycket, never again! Jag mår illa när jag tänker på att hångla med en tjej, bluuuu! Hulk, hulk.

18. Hur tillbringar du julen?
Först umgås jag med min kära familj fram till kvällningen, sisådär klockan 20 eller 21 kanske. Sedan bär det av till Henrik och hans familj. Himla mys alltså!

19. Blev du kär i år?
Men hallå, dah? Jag blir ju kär i min Henrik hela tiden.

20. Favoritprogram på TV?
Livet i Fagervik, NO DOUBT! Det finns ingen serie som denna, förutom Rederiet. Den kan jag gå med på utan att sura.

21. Bästa boken du läste i år?
Hon älskade. (Som jag inte hann läsa klart riktigt, riktigt eftersom jag var tvungen att lämna tillbaks den till bibblan, 7 dagars lån, snålt!)

22. Största musikalista upptäckten?
Mig själv! *not* Okejdå, min syrra som jag alltid har vetat sjunga... eller kanske Kevin? Han var ju mer förvånande.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
I'm spoiled, Greklandsresan för nära 5000.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Slutar man någonsin önska sig saker? Jag får väl det jag vill ha, oftast. Men inte så att det går till överdrift.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Hm. Umgicks med Henrik som jag kommer ihåg det. Var det någon mer här? Tell me i så fall.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Långt hår kanske, en plats i regeringen, en egen krönika i D.N. En skriven bok. Bra betyg i svenska b.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite kaxigare men inte elak. Mer attityd helt enkelt, mer självkänsla, jag kan om jag vill är väl nya trenden?

29. Vad fick dig att må bra?
Pojkvän, familj... smör smör smör, dryp, dryp, dryp.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ojoj, utan tvekan Robert Pattinson. Finns det någon hetare jordlig varelse just nu? Sedan att han är en blodtörstig vampyr gör ju inte saken mindre het. GRR!

31. Vem saknade du?
Zandrah som jag gungade med på högstadiet och skapade larviga låtar tillsammans med. Hon som jag mötte på en kallblodig mördare nyrymd från Karsudden tillsammans med efter att vi hört ett iskallt skrik från en lägenhet (förmodligen direkt ur en film). Hon som jag därefter sprang säkert en kilometer med, svinfort!

Det var tider det...

32. De bästa nya människorna du träffade?
Jag får väl säga de i min klass, men de räknas väl inte som nya direkt? Men de är underbart bra hur som. Sedan får jag väl även räkna dit Henriks släktingar, jag gillar dem så mycket! Och alla hans vänner. Och givetvis Micke, Ronbir och Lennarth från teatergruppen. Ja, det får väl bli dem. Och det räcker gott och väl för mitt välmående.

Inga kommentarer: