onsdag 3 december 2008

Fuck you right back

Jag är så jävla trött på en del vänner just nu. Jag tycker det är ansvarslöst och iskallt att bara ta kontakt sådär för ens egen skull. Inget trevligt "hej vännen, hur är det med dig?" eller sådant som man gärna vill höra.

Faktum är att jag faktiskt har väldigt få vänner som fungerar på det där viset. Tre som jag vet, som verkligen vill veta; de bryr sig. En av dem bor alldeles för långt bort för att det skall vara nyttigt och jag saknar henne bara mer och mer för var dag som går. Önskar jag kunde ta mitt pick och pack och dra dit så fort någonting känns jobbigt och värdelöst. Hon är den jag har anförtrott mig åt sedan så många år nu, som jag trivs allra, allra bäst med av mina tjejkompisar. Hon är oersättlig och hamnade mil ifrån mig innan jag ens hann tänka efter. Jag saknar henne, så det gör ont i hjärtat!

Sedan har vi H som är min allra bäst vän i alla väder. Min soulmate och pojkvän. Har haft en sådan jävla tur som träffat honom, det var verkligen ödet och ingenting annat. Saknar honom så fort vi är ifrån varandra och ibland kan det bara bli för jobbigt för mig. För mycket frånvaro liksom, han är så älskad av mig.

Jag är trött på ytliga vänner som inte ger ett skit för att visa att de är just vänner, och inte mjölkare. Fan vad jag är trött på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aww gumman då! :(
Jag ska se till att den där kryssningen blir av i typ... februari. Har pratat med farsan lite om det och han säger att det nog skulle sitta fint det. Så HÄNG PÅ! :P

Men i sommar - som det inte är fööör långt kvar till, så ses vi ju igen! :D och då ska vi må bra och ha kul! :)

Älskar dig! glöm aldrig det! <3

Elfridiskt sa...

Jag skall aldrig glömma det! Och ja, det är sjukt, sjukt långt kvar till sommaren. Så långt att jag nästan börjar grina när jag tänker på dig! :( Allvarligt alltså! Varför Gotland, varför! Aw, snuttiputt!

Hoppas att den där kryssningen blir av, ring mig så fort du vet någonting så att jag kan kirra pengar till dess.

ÄLSKAR DIG! <3

karolina sa...

Mig har du alltid, storasyster <3