lördag 20 december 2008

PMS-kossa?

Jag började helt seriöst grina nyss, under hela slutet av Sagan om Konungens återkomst. Ni vet när Aragorn kröntes till kung över Midgård och hela befolkningen bugar för Frodo, Sam, Pippin och hobbiten vars namn jag inte kommer ihåg. Och så säger Aragorn när de fyra hobbitarna har bugat för honom: "You bows for no one."

Jag bara grinade! Sedan grinade jag när Sam gifte sig med sin drömkvinna, och Aragorn får sin flickvän. Och när gamle Bagger kommer tillbaka, sliten och grå.

Jag älskar hobbits. Hade jag fått vara en fiktiv figur från Midgård, då hade jag varit antingen en älva eller en hobbit. Förmodligen en lång, smal älva med gröna ögon och spetisga öron. Eller så hade jag velat vara Gandalf med värsta superkrafterna! Jag vill bo i Fylke tillsammans med Frodo och Sam.

Nu började till och med Sam grina, när Frodo måste ge sig iväg på ännu en resa. Gud vad allt blev jobbigt nu!

Inga kommentarer: