tisdag 16 december 2008

Kan någon rädda mig?

Jag visste väl att domedagen skulle vara här inom kort. Det hela började egentligen igår då jag kände att halsen sved lite. Tänkte att det var bara för att klockan var så sen, man brukar ju kunna få ont i halsen då om man är uppe för länge. Men idag gör det bara ännu mer ont. Det känns faktiskt till och med som vägen till halsfluss, vilket jag inte har tid med. Vi får bara hoppas att det inte är lunginflammation o.s.v. Ska gå och kolla upp detta om det blir värre.

Men ni vet, jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Idag hade jag ett möte med några klasskamrater vid 13.00, som jag var tvungen att ställa in. På torsdag har jag ett otroligt viktigt möte med möjliga bidragsgivare till vår teatergrupp. Har nog även en tid hos tandläkaren, vilken jag förmodligen måste ställa in. Man får ju inte gå till tandläkaren om man är sjuk, och jag är inte sen att gärna slippa. På lördag är det fest för Ida som fyller 18, vilket jag ju verkligen inte vill missa! Efter det kommer julveckan och nyår, vill man vara sjuk då?

Jag ställer mig den simpla frågan; varför?

Inga kommentarer: