fredag 12 december 2008

Det finns ingen som han

Pratade just med älsklingen i telefon, ett kort men mysigt samtal ändå. Han skall sitta och übernörda nu inatt, framför alla de där datorspelen ni vet. Önskar faktiskt att jag kunde göra detsamma, men min dator står inte tillräckligt med pall för det. Behöver få in ett ram eller två i burken först, innan jag kan nörda med flyt.

Nej, måste ju vara pigg i morgon också för då händer det grejer skall ni se. Först bär det av ned till lilla centrum för att leta upp en festklänning. Det skall testas och väljas, det är absolut hopplöst skall ni veta. Får sådan ångest när jag står där och väljer mellan en, två eller tre klänningar. Det finns ingenting som är värre, än att välja just klänningar. Den måste vara perfekt och avspegla personlighet. En topp kan vara vilken som helst, den är snygg ändå, men en klänning är ett konstverk tillsammans med kvinnan.

På kvällen är det lucia i Duveholmshallen som gäller. Syrran går ju estet så hon medverkar i sådant shit. Är egentligen inte mycket för lucia, det är mest varmt och okejdå, kanske lite, lite vackert. Det är dock ingen tradition som jag kommer följa, för jag bryr mig inte så mycket. Går mest dit för att stötta lillsyrran, för jag finns ju alltid där för henne.

Ännu litet senare på kvällen drar jag och Henke på partaj. Det blir nice!

Inga kommentarer: