torsdag 18 september 2008

Skolan kan gå och dö

Nu är dagen snart förbi och jag sitter vid H:s otroligt dåliga dator. Den säckar nog ihop totalt snart. Den dator jag får (nästa månad?) den skall vara en hel del mycket mer schyst. I och för sig är detta en otroligt gammal bärbar dator, där tagenterna inte ens fungerar. Så man får ju ha sin lilla sympati.

Vi såg nyss på Varg, men det var ingen film som fångade mig direkt. Seg rakt igenom och ingenting som jag direkt rekommenderar om man säger så. Har lite svårt för sådana seriösa, norrländska filmer. Föredrar de där som är lite mer mysiga, eller vad man skall säga. Typ som Dalmas, eller vad den heter. Den är trots allt lite rolig, om än allvarlig.

I morgon är det dags för ännu en dag i skolan. Det känns piss. Har ingen lust att sitta där och säcka mellan alla lektioner. Det är verkligen en pina! På så vis är vårt schema rätt jävla dåligt, för vi har håltimmar hela tiden. Flera timmar om dagen. Finns det egentligen någonting värre än att vara fast på skolan, där det finns absolut inga aktiviteter alls? Nej, jag tänkte väl det. Vår skola är jävligt tråkig.

Jag är så trött på schiten!

Så ja, det här skolåret kommer verkligen bli en utmaning för mig. Det gäller att försöka hålla den lilla glöd som finns uppe, annars är det rätt kört. Men jag brinner inte just nu, det gör jag verkligen inte. Snarare håller jag på att mattas ut. Såg fram emot skolan under sommarlovet, rent av längtade, men med detta schema känns allt bara oumbärligt.

Det finns inga utvägar. Vi sitter fast i det här, och det känns tungt. Waste of time... lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4517490

Läs mitt inlägg om 20-åriga Madde som fick lämna jordelivet i måndags efter sin kamp mot cancern. Läs gärna inlägget ( och skriv om det på din blogg )och hjälp till att bekämpa cancern.! Ingen kan göra allt men alla kan göra något!