tisdag 16 september 2008

En lyckad dag, trots allt

Jag trodde fel när jag trodde att dagen skulle bli misslyckad; den har ju tvärt om faktiskt varit väldigt bra. Skolan kändes skitbra när jag väl fick komma in lite i mitt glada humör. Jag vet faktiskt inte, men den här skoldagen har varit den hittills bästa i trean, utan tvekan.

Mössprovningen gick skitbra verkligen! Vi kommer bli så otroligt snygga. Dessutom har vår skola ett enormt privilegium; vi får den snyggaste mössan till ett pris av 350 kronor. (Eller var det 395?) Helt stört skönt! H fick betala omkring 600 spänn förra året för samma mössa, med samma tryck o.s.v. Så nu behöver inte vi studenter på gymnasiet kräva så värst mycket pengar av våra föräldrar när det väl är dags att slänga ut cashen.

När jag ändå var igång tog jag mig friheten att beställa ett klädpaket innehållandes en hoodietröja och en v-ringad t-shirt med trycket "student 2009". Gillade helt klart hoodien bäst, den satt superduper verkligen!

Ja, ni, kära läsare, det känns inte allt för långt borta nu. Det går knappt att beskriva, för känslorna är så kluvna. Hur som så älskar jag varje tanke.

Inga kommentarer: