torsdag 11 september 2008

Live from school

Jajamäään! Nu sitter jag här i skolan och säckar. Har en otroligt lång håltimme till 11.20. Det känns surt med tanke på att jag sitter här ensam. F är inte i skolan idag, vilket känns trist. Har hur som precis haft historia c. Det kändes helt okej kul. Det är skönt att vi varje lektion påbörjar en ny del och nytt arbete. Det flyter liksom på då.

Just ja! Igår var jag ju i Sköldinge och spelade teater. Jag kan verkligen känna hur jag varje kväll när jag kommer hem därifrån verkligen slappnar av. Känner att jag har tillfört någonting och vidgat mina vyer. Det är en skön och fulländad känsla. Jag brinner mer än vad jag trodde jag skulle göra för detta!

Det som är kul med vår teatergrupp är även det att man inte behöver ha sysslat med teater innan. Förväntningarna är inte höjda till skyarna. Vi är ett gäng amatörer som efter tid utvecklas. Tillsammans. Har verkligen lärt mig någonting för var gång vi samlats. Det känns givande!

Tveka inte att börja spela teater! Man blir en sådan härligt utmattad och motiverad individ, tillsammans med så många andra.

Nu ska jag låna en bok här på bibblan. En engelsk. Det får duga för nu!

Hörs sen!

Inga kommentarer: