måndag 22 september 2008

Psst... en liten hemlis om en blondin!

Det verkar som om Kissie inte publicerar mina kommentarer som jag droppar i hennes mirakulöst värdelösa blogg. Har unga tjejer helt seriöst henne som förebild? Hon står för dubbelmoral och ohälsosamma företeelser.

Har någon mage att trycka ned Blondinbella?

För om det är någonting Blondinbella står för är det det sunda förnuftet, det vettiga tänkandet och det vanliga svenska folket. Faktiskt, helt ärligt nu, så ser jag henne varken som brat eller wannabe! När jag läser hennes blogg läser jag om en framåtsträvande tjej med mål här i livet, som bara under den senaste tiden växt något enormt som person. Mål som redan har uppnåtts, mål som skall byggas på ytterligare och nya mål som bara skall bli uppfyllda. En tjej som har lyckats jävligt bra här i livet av egen jävla vilja och jävlaranamma!

Och jag frågar mig; vad fan har Kissie gjort för att förtjäna sin uppmärksamhet? Nej, just, ingenting! Däremot har hon mage att kalla Blondinbella för fula saker bara för att hon la upp en bild från makemybabies.com, samma dag som Kissie själv. Samtidigt som hon har mage till detta, jo, då har hon även mage till att kopiera hela Blondinbellas design och funktioner; för är de inte slående lika ändå? Bloggarna alltså, inte Blondinbella och Kissie. De är väl ändå varandras raka motsats...

Hur fan fick Kissie sin stämpel som stor bloggerska, egentligen? Jag undrar då fan hur det gick till! Men det är väl bara så, att de där pinsamma människorna som marknadsför dubbelmoral också måste finnas. Ja, jo, det är väl så tyvärr.

Sedan kan jag bara inte förstå hur jag kunde gilla Kenza förut, hennes blogg är ju bara fruktansvärt tråkig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blondinbella är en person att se upp till på många plan, precis som du skriver (håller med i det mesta), däremot bär även lilla Bella omkring på en OHYGGLIG dubbelmoral. Små skitsaker som jag stör mig så förbannat mycket på..
Hon pratar om ekologiska kläder och dittan och dattan men bryr sig inte nämnvärt i övrigt vad hon klär sig i (läs: äkta päls).
En annan sak jag blev så otroligt förbryllad över var att hon svarade i en frågestund att hon åkte taxi för 400 kronor om dagen (12 000 kronor i månaden), sant eller inte, det spelar egentligen ingen roll, det jag störde mig på var att hon i programmet "Extra, Extra" sitter och säger att "jag är precis som vilken vanlig tjej som helst, sitte och svettas på bussen varje dag, jag åker alltid kommunalt", fattar inte grejjen? Vill hon verka så jävla överlägsen och "hej här är jag se på mig! Jag lägger ut 400 kronor på taxi varje dag när jag kan gå/cykla/ta bussen" eller är hon en "helt vanlig" tjej som hon försöker framstå som i TV?
På det viset vet jag inte ALLS vem den där Blondinbella är. Hon är hal som en ål och det är skitsvårt att få en bild av henne. Men driven och målmedveten, det är hon, det kan ingen ta ifrån henne, men med dubbelmoral som sprutar ur öronen.
Däremot ÄLSKAR jag att hon uppdaterar sin blogg så ofta, endast därför följer jag den och har börjat gjort senaste tiden. xO

Elfridiskt sa...

Ja okej! Jag vet ingenting om den där dubbelmoralen (förutom pälsgrejen). Men egentligen så struntar jag i att hon åker taxi för x antal kronor varje dag, det är liksom inte det som gör henne. Och hon är kanske inte en helt vanlig tjej, men det är ändå någon med otroligt mycket att komma med. För mig är hon en inspirationskälla, värd sin publicering och uppmärksamhet. Önskar jag hade hälften eller åtminstone en fjärdedel av hennes vilja. ;)

Men det är säkert som du säger, dubbelmoralen finns nog där. Men vad fan, det gör den nog hos alla mer eller mindre skulle jag tro. Själv har jag säkerligen förespråkat dubbelmoralen x antal gånger. Haha! :)

Jag vet inte, men det är ändå något med Blondinbella som inte får mig att ogilla henne. :) Gillade henne inte alls förut, avskydde henne. Men sedan började hon växa som fan som människa, och som företagare. Det kan man BARA beundra.

Anonym sa...

Jag skiter oxå i om hon så åker taxi för 12 000 kronor OM DAGEN, det är inte det, utan att hon är så otroligt motsägelsefull och vill få oss att se en sida av henne som hon verkar tro passar bäst i sammanhanget.
Skrev ett inlägg om detta i min blogg och publicerade det, men jag tog bort det efteråt då jag inte alls känner mig hemma i "bloggkommentator"-rollen. Men där skrev jag oxå att ALLA människor "bär" på dubbelmoral, och det är fullt naturligt, men när det är så uppenbart och så otroligt töntiga grejjer (coh otroligt störande!) saker som Blondinbella säger så blir jag galen! Dubbelmoral stör jag mig inte så mycket på annars, men när det rubbar en hel personlighet (är hon en "brat" eller är hon "en helt vanligt tjej") så blir jag riktigt irriterad.
Därför gillar jag ENDAST hennes målmedvetenhet och drivkraft, men inte alls hennes personlighet. xP

Elfridiskt sa...

Okej! :) Jag fattar din poäng; sen om jag håller med eller inte vet jag inte. ;D

Njae, jag vet inte om jag hör hemma i bloggkommentatorvärlden heller, men jag skiter i det! Haha. Folk får ta det jag skriver som det är. ;)

Men det är bra att du har åsikter Zarah, och faktiskt så tror jag att du visst kan skriva bloggkommentarer. Du är ju som gjord för att skriva! :)

Anonym sa...

Klart du inte behöver hålla med, jag skrev ju för att jag inte riktigt höll med dig *fniss*

Du skulle bara veeeta hur många bloggar jag skulle vilja skriva om, men jag ångrar mig alltid efter att jag diktat inläggen och publicerat dem, känner mig som sagt inte riktigt hemma då. :)