torsdag 11 september 2008

Idoljuryn; vad tycker du?

Jag måste ju hålla i traditionen och kommentera idol. Måste få börja med att säga mitt om juryn; de är så jävla bra! Mycket bättre än Peter, Kishti och Daniel (Okej, Daniel saknar jag to be honest, han kunde väl ha fått stanna?). Men Laila, Anders och Andreas är helylle alltså! De är inte lika tuffa, de är mer professionella och har mycket mer erfarenhet av musik och dess bransch. Så är det bara.

Så ja, jag anser att man inte behöver ge sökande den värsta kritiken man kan tänka sig för att vara en bra jury. De är underhållande ändå, utan allt för många spydiga kommentarer. De verkar heller inte gå efter utseende, vilket bara är så underbart bra!

Det enda jag tyckte att juryn gjorde fel ikväll, det var att inte släppa igenom Andreas. För er som inte såg; det var en extremt nervös kille, och han floppade på just det, att han var nervös. För sjunga, det kunde han fan! Och han har haft tid nu att bearbeta sin nervositet, åtminstone förhoppningsvis. Jag tror på den killen, han behöver bara puscha på sig själva lite nu och faktiskt inse att han verkligen kan!

Jag älskar idol i år, de ger mig gåshud varenda program.

Och pssssst...
jag började grina när Anna sjöng, ni vet 16-åringen från Nyköping. Två gånger kollade jag, två gånger började jag grina. Underbar tjej på en väääääldigt hög nivå! Jag hejar på henne, helt klart. Här kommer klippet (otroligt dålig bildkvalitet men ljudet går åtminstone igenom). Jag bara grinar!!!

Inga kommentarer: