onsdag 10 september 2008

Experiment #1 avklarat, och sen då?

Jag var hemma hos H igår när jag fick reda på "jordens undergång". Hans syster började snacka om någon artikel i Expressen och jag fattade absolut ingenting. Men hur som helst så berättade hon vad det handlade om och visade mig sedan artikeln, som väl alla har läst vid det här laget, och jag kände hur jävla arg jag verkligen blev! Jag är arg! Jag är så jävla förbannad som man bara kan bli.

Jag har ingen lust att sitta här hemma och känna oro för att några jävla nissar vill leka lite med moder natur och hela vår värld. För det finns en risk att jorden faktiskt går under. Det snackas om svarta hål, protoner som frontalkrockar o.s.v. och ingenting låter omöjligt. Om nu detta lilla experiment skulle gå åt skogen, då skulle de ju hur som inte få några bevis eller resultat som de kan skåda. Då är ju allt bara tillbaks på ruta noll, igen.

Kan man inte bara blicka framåt istället för bakåt ibland. Jag tror att många i denna värld skulle behöva en skvätt av den medicinen. Det som har varit, det har varit, det som är, det är. Vad är det frågan om? Är det så svårt att förstå egentligen? Jag har ingenting emot forskning, men jag har någonting emot forskning som riskerar att förstöra en hel jord. Vi är inte skyldiga dem någonting, vi har inte gjort något för att förtjäna ett sådant öde. Och var finns demokratin förresten? Den som vi värnar om så hårt, eller?

Vi borde få vara med och rösta här. Skall de genomföra forskningen eller inte? Det är inte upp till domstolar eller regeringar, det är upp till oss, befolkningen. Det här är ju vårt hem och vi har rätten att känna oss trygga i det!

Vart fan i helvete är världen på väg egentligen? Okej, experiment nummer ett är avklarat, men det är en väldigt liten del av hela projektet. Där åkte protonerna bara en väg, nästa gång blir det två vägar och de riskerar att kollidera. Vad händer då?

Är det någon som snälla kan svara på min fråga nu, en seriös person; kan detta resultera i att jorden sugs in i ett svart hål? Jag behöver seriösa svar nu.

Och vad tror ni andra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jaadu, elfrida, jag undrar samma sak.. tänkte också mycket på det här demokratiska! det är ju vårt hem. men samtidigt. inte fan kan de väl riskera detta? en hel jord, för att de ska få ett resultat?
..

Elfridiskt sa...

Grejen är att de kan ju uppnå ett resultat och lyckas, eller så kan de förinta hela jorden och då i samma veva uppnå ett resultat, men helt utan mening! För om det nu skulle vara så att jorden faktiskt går under, då är det ju en helt meningslös efterforskning.

Det gör mig så jävla irriterad! Faktiskt... Allt känns så onödigt och meningslöst. Demokratin borde stå, det borde den alltid göra. I alla sammanhang då det gäller någonting riskabelt.

Men, vi får väl se vad som händer. Idioti, ja, intressant, jovisst. Nödvändigt? Mja, kanske inte.

Nenne Kay sa...

Svarta hål, kan jag vara lite skeptisk till. Men jag tror att i det stora hela så får vi ta mer natur katastrofer än vad vi kan klara av.

Jorden har skapat sig själv, modernatur. Naturen ska ha sin egen gång men ingen verkar förstå det. Och alla naturkatastrofer hitills har varit straffet för giftet vi släppt ut i sjöar och luft. Men det är inte ens hälften av vad som kommer att hända om de fortsätter.

Jag förstår tamefan inte hur dem ens kan få tanken att experimentera på det här viset! Visst, dem är forskare. Men vet dem allt för det eller? Dem vet ju egentligen inte, Dem har bara en massa jävla teorier.


Forskarna vill ha svar, på vad är Materia EGENTLIGEN. Vad är si vad är så. Och det allra sjukaste frågan dom ställde sig, vet du vad det var? "Kan man resa i tiden?"

Alltså ärligt talat! VAFAN TROR DEM ATT VI ÄR GJORDE AV!? Ja visst ändra på tiden, vrid tillbaka klockan det går säkert. Sickon ><

Dem gör det här för att lyckas, dem vill bli stjärnor, dem vill skriva historia. Fan usch, blir så arg när jag tänker på det. Jag skiter i om dem lyckas eller inte. Man håller fan inte på så.