lördag 10 januari 2009

Veckan som har gått

Köpte födelsedagspresenter till Henrik som fyller 21 idag. Min älskling springer ifrån mig i ålder. Han är inte rynkig åtminstone. Inte än på ett tag. Och visst är det väl någonting speciellt med att köpa presenter till någon man verkligen älskar? Det kittlas så skönt i magen när de öppnar paketet, och han är så himla tacksam min pojkvän! Därför är det extra kul. Den runda presenten är från mamma, pappa och Karro. Den blå i bakgrunden är väl mestadels från mig, men även från dem. Vad det är i dem kanske ni får veta i morgon! Nog är det himla fina grejer i alla fall.

Varit ute med mami och papi på promenad med Zingo. Han var väldigt fundersam när vi kom in. Jag var tvungen att låta jätteglad och säga "vill du ha godis!" för att han skulle se upp mot kameran. Sådär ser han alltså ut när han vill ha godis. Söt som socker!

Besökte farbror doktorn och fick preparat mot bihåleinflammation. Om det inte blir bättre inom en vecka räknas det som akut bihåleinflammation och jag skall komma tillbaka. Men jag hoppas på att komma tillbaka till skolan istället för vårdcentralen.

Jag köpte dyr choklad (20 spänn) för att unna mig lite lyx. Gick ifrån VV-dieten nu när jag inte mår så bra, då får man unna sig något litet kan jag tycka. Dessutom är mörk choklad bra för hjärtat. Visste ni till exempel att man skall äta 200 gram om dagen för att hjärtat skall må riktigt bra? Samma sak med rödvin, men endast ett glas. Men denna choklad var lite speciell, den hade nämligen en touch av havssalt; OCH DET VAR DEN GODASTE CHOKLADEN EVER! Varför skall så god choklad vara så dyr? Trist tycker jag...

Vi åkte till Skogstorp (Eskilstuna) och hälsade på min storasyster och hennes man. Här är Pepsi (samma namn som Henriks ilskna och rivgalna katt). Det var lite svårt att fånga dem på bild, för de ville gärna inte vara stilla. Han låg även intryckt i ett skåp. Lite kul också att deras katt heter Pepsi och vår hund Zingo. Finurligt värre! De kan ju utgöra en saligt god blanding.

Och här är Pajas, han var väl mest rörlig. Så himla fina men svåra att fånga på kort! Åtminstone så det verkligen blev bra. Ungefär en katt som Pajas skulle jag vilja ha. Norsk skogskatt kombinerat med någonting annat? Jag vet inte riktigt, men hur som så är det drömkatten. Eller brittisk korthår.

Utöver detta har jag:

Gått och tänkt och längtat efter min och Henriks 2-årsdag som inträffar den 18:e januari. Så himla mysigt att fira år sådär.

Tänkt mycket på begravningen av Kurt (Henriks morfar) nästa vecka. Ser fram emot att få ett rättvist avsked, och det vet jag att vi alla gör. Jag ogillar begravningar, för jag grinar så himla mycket, men just avskedet känns väldigt viktigt.

Börjat tänka väldigt mycket på studenten. Vilka jag skall bjuda på studentmiddagen, hur min klänning skall se ut, om jag skall köpa en till som skall användas under kvällen, vilka skor jag skall köpa, vad vi skall ha för käk på menyn, hur mycket dricka som behöver köpas in och framförallt; hur fan vi skall få tag på en vagn samt musikanläggning till klassens färd genom city efter själva ceremonin? Vi har ju faktiskt inte planerat någonting överhuvudtaget! Skall ta tag i detta så fort jag kommer till skolan. Måste även få tag på en lyxig bil som någon kan köra hem mig i. Entrén skall ju vara snygg! Jag tror nog att jag kanske kan fixa en amerikanare. Inte fyskam va?

Ja. Jag har alltså hunnit med väldigt mycket ändå. Eller hur? Det känns som så. Nu skall jag se på TV eller spela lite WOW, samt äta upp resten av chokladen.

Puss.

Inga kommentarer: