fredag 16 januari 2009

Sketen upplösning, tips?

Jag skaffar en systemkamera och bilderna blir jättebra; men väl uppe i bloggen blir upplösningen sjukt dålig! De inger inte alls samma känslor i bloggen som när jag öppnar upp dem i visningsprogrammet på datorn. De här bilderna är till exempel otroligt fina, men blogger förstör dem! Jag har egentligen ingen lust att byta bloggsajt, men eftersom att jag vill ha bilderna i sådan bra upplösning som möjligt känns det som den enda utvägen...

Någon som vet en bloggsajt där bilderna blir lika perfekta som i visningsprogrammet? Wordpress, funkar det t.ex? Ge mig tips och säg allt ni vet nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan ju bero på att bildvisning på skärm och i kamera är två helt olika saker. Det blir olika färg o.s.v. vilket är helt naturligt.