måndag 5 januari 2009

Blä på polly xmas collection!

Här sitter jag och säger att mitt nya liv börjar idag, ändå köpte jag världens största pollypåse igår. Och jag erkänner utan att skämmas att jag faktiskt ätit av dem även idag. De är inte speciellt goda, faktiskt. Men jag kunde ju inte veta det innan jag köpte dem! Men gick ju inte med vidare förlust då denna baoutapåse kostade endast tio kronor på Ica Kvantum.

Vem vill ha dem? De är av smaker som glögg, saffran, marsipan och knäck. Alltså känns denna påse väldigt 50/50. Marsipan och knäck är nog mina favoriter, helt klart. Just därför att de smakra mer som polly faktiskt ska göra.

Nej, jag äter inte mycket godis längre. Jag äter nästintill aldrig godis, faktiskt. Till och med Henrik har sagt det till mig, att jag knappt äter något godis nu. Köper jag en påse godis ligger den oftast kvar halvfull (om inte älsklingen får tag på den alltså...).

Undrar hur mycket pengar jag slängt ut på godis som jag ändå inte ätit upp eller gillat. Skrämmande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, har alltid varit nyfiken på de där pollisarna men har aldrig haft chans och testa, och nu är det ju försent iom nyårslöftet *hähä*

Elfridiskt sa...

Haha, det är inte ens värt det, så sörj inte.