torsdag 8 januari 2009

Jävlaskitapaskitjävlars!

Det blev ingen skola för mig idag heller. Istället blev det ett besök hos farbror doktorn vid 14.15. Bihåleinflammation, ett otroooligt glädjande besked... inte.

Jag har ju tidigare sagt att jag haft problem med att sova om nätterna ett tag, och bihåleinflammationen är anledningen till det hela. Det som händer när man ligger ned är att bihålorna svullnar ännu mer vilket skapar ett ännu tyngre tryck. Fruktansvärt obehagligt då det även börjar kännas när jag sitter upp. Speciellt när jag sitter vid datorn.

Jag är skittrött hela tiden, men kan inte sova eftersom att jag då måste ligga ned. Vilken fin kombo, inte sant? Så snart knarkar jag kortisonspray och en hel bunt avsvällande tabletter. Antibiotika ger de sällan ut mot denna typ av inflammation, eftersom pennecillinet inte går ut i bihålorna och läker. Rätt frustrerande då det annars är en rätt enkel metod att ta till. Men nåja, då slapp jag den typen av trötthet i alla fall.

Somnade på Henriks soffa förut, och det var så jävla skönt. När jag skulle ta mig upp kände jag mig skitgammal och stapplig! Älsklingen frågade till och med om jag skulle klara av att gå upp, så jag bara "shit, 80 här kommer jag!" (och då menar jag inte i WOW).

Nu skall jag pinas lite mer, orkar faktiskt inte skriva. Kanske åker och hyr en film, skulle nog behöva det tillsammans med en kopp té nu.

Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör.

Inga kommentarer: