fredag 2 januari 2009

Rött blir till svart

Photoshop är kul. Synd bara att min testversion går ut om två dagar. Vad skall jag då sysselsätta mig med under tråkiga fredagar? Funderar faktiskt allvarligt på att köpa en äkta version framöver, trots det enorma priset. För nog fan är det jävligt dyrt! Den kompletta versionen av Photoshop CS3 går på minst 3000 kronor. Vi snackar alltså minst!

Men eftersom jag är så intresserad av Photoshop och helst lär mig så mycket som det bara går, lägger jag gärna de pengarna så fort jag har dem. Kanske det kan bli aktuellt om man får ett jobb i framtiden, innan dess är det nog knappast att tänka på.

Är det någon som har köpt Photoshop? Hur mycket gav du, och vilken version? Jag vill gärna ha tips. Och dessutom får ni gärna länka till "gratiskurser" om ni vet någon hemsida där man kan lära sig mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa "skolan" ever (tycker jag i alla fall) när det gäller PS är hos Moderskeppet. De lär ut "allt", både i text och små filmer och det bästa av allt: det är på svenska. =P

http://moderskeppet.se/

Anonym sa...

moderskeppet.se har massa olika "kurser" att testa :)

Elfridiskt sa...

Tack så mycket båda två! Ska kolla in länken direkt. :)