onsdag 14 januari 2009

Det ni inte visste!

Det ni inte visste var att jag en gång blev fotograferad och påtänkt till en artikel i Dagens media. Roger Clumsée var till och med här för att fota mig en tidig morgon, och det gjorde han ju också. Satt vid datorn och han tog en dösnygg bild med skithärligt ljus!

Det hela började egentligen med att jag skrev ett inlägg om Glocalnet i min förra blogg (läs inlägget här). Detta fick ju Glocalnet nys om förstås då de ofta söker på sitt bolagsnamn för att se vad olika forum och bloggare skriver om dem. Men de fick inte bara nys om det; de kommenterade även inlägget! Detta fick i sin tur Dagens media nys om, på något underligt vis. Jag blev uppringd av dem och de undrade om jag ville ställa upp på en artikel. Och visst ville jag det, för jag kan ju åtminstone stå för vad jag sagt.

Så de sa att de skulle skicka hem en fotograf till mig. Sagt och gjort! Men efter det har jag varken sett någon artikel eller hört från dem.

Tänk om de hade skrivit den där artikeln! Då kanske jag hade blivit känd som tjejen som vågar bita ifrån och faktiskt stå för det. Jag kanske hade fått börja blogga för Spotlife och blivit lika rik som alla andra bloggare som gör det! Tänk hur underbart det hade varit att slippa oroa sig i några år över att inte ha några cash. Då hade jag kunnat flytta ihop med Henrik, precis som Bella gjort med sin Nils.

Jag vet faktiskt om att man kan söka till Spotlife för att få blogga hos dem. Men skulle någon ens vilja läsa min trasiga blogg? Jag är ju bara den där sköna, bittra, schysta tjejen som inte har annat än vardag. Är inte det lite grått?

Nåja, man vet ju aldrig vad framtiden för med sig. Nu blir det åtminstone pasta och pestosås!

Jag skall drömma vidare.

1 kommentar:

Nenne Kay sa...

Tror att en vardagsblogg skulle bli något endå trots allt! Med tanke på hur de andra bloggarna ser ut. "Hej, vi är inte som alla andra för vi har pengar, är kända och gör precis som vi vill när vi vill och hur vi vill"

Det är ju intressant och se hur en helt vanlig människa i samhället har det, hur den tänker och ser på saker :)