fredag 16 januari 2009

Grabben som tjänar mer än en student, impressing

"Ni snackar som jag är en fattig lapp men måste jag lägga upp alla mina lönespecar för att ni ska fatta att jag tjänar mer än er och era föreldrar? ska ner till skatteverket och be ludren om ett utdrag."

Okej, grabben påstår att han tjänar "mer pengar än er och era föreldrar" (det stavas föräldrar, Bruno...). Ja, jo, det är ju svårt att tjäna mer pengar än ungdomar med ett studiebidrag på 1050 kronor i månaden. Dessutom kan lilla Bruno knappast ha ett jobb som kräver någon typ av intelligent kompetens, eller ens någon kompetens överhuvudtaget. Jag tror han jobbar som sopgubbe, i någon liten kommun i landet som inte ens finns med på någon karta eller i något bokfört register.

Hur skulle man omöjligt kunna tro någonting annat?

Inga kommentarer: