tisdag 13 januari 2009

The deepest of the deep

Klockan är sen och egentligen borde jag sova vid det här laget med tanke på att skoldagen börjar vid 08.25, och inte en minut senare. Dessutom avstod jag från busskortet för att istället köpa en flummig jacka, vilket i sin tur leder till att jag får cykla nu varje morgon i minst en månad. I och för sig är det ju bara bra för fysiken, men nog kommer det kännas lite tungt tidiga mornar när ögonen hänger vid läpparna av utmattning.

Och som grädden på moset kommer måndagarna inte alls bli lika softa som jag hade hoppats på. Eftersom engelska b nu är en avslutad kurs skall vi flytta vår engelska c lektion om måndagarna till klockan 11.00, istället för 12.25. Detta betyder att jag börjar nästan en och en halv timme tidigare, vilket känns python! Jag älskar att sova länge innan jag far iväg till skolan, för dagarna känns så mycket lättare då. Men nej, den lektionen skall bestämt ha sin tidiga punkt.

Jag som såg måndagarna som en dag då jag kunde slappna av och i alla fall orka skolan en dag i veckan utan att känna mig alldeles matt och deprimerad när jag väl är hemma. Dumt av mig att hoppas på för mycket, eller hur?

Trots att jag alltid är jävligt trött efter skoldagarna känner jag mig väldigt motiverad. I och för sig så är det alltid så under de första veckorna på en ny termin. Denna gång kan jag bara hålla tummarna för att motivationen håller sig kvar och verkligen peppar mig.

Nu är det dags att läsa några sidor ur Är det någon där? (Marian Keyes) och sedan falla i djup, djup sömn. Kanske till Forrest Gump, för omväxlings skull menar jag...

Inga kommentarer: