fredag 10 oktober 2008

Peppa peppa!

Har nu varit på Willys och Mixx it och handlat förnödenheter. Förnödenheter för mig är sådant som känns nödvändigt men som egentligen inte är det. Typ som mörk choklad och coca-cola zero (ja-det-är-verkligen-GI-vänligt-stuf-host). Inhandlade, eller ja, mamma inhandlade åt en fattig tonåring som jag, ett par strumpbyxor. De såg snyggare ut i affären, I have to admit. Men det är väl så det är, antar jag, när man har benstomme som en köttbulle.

Är nu nyduschad och placerad framför TV:n i vardagsrummet. Skall börja göra mig i ordning inför kvällen, som jag hoppas blir bra. Köpte en liten present till M, känns ju förbannat fel att komma dit utan någonting som helst att ge när hon bjuder till festligheter. Kommer nog dock inte hinna i tid, tänkte vara där vid 19.00 istället för 18.00, måste bara meddela det till henne. Innan dess skall jag ha hunnit sminka mig, gjort i ordning håret, käkat och forslat bort datorn från familjens samlingsrum. Den kan ju verkligen inte stå här; "man kan ju ramla på sladdarna".

Nehepp, kanske det är dags att ta tag i sig själv.

Inga kommentarer: