lördag 18 oktober 2008

Fix & trix

Jag satt lite nu nyss och försökte fixa lite med headern. Är ju långt ifrån nöjd, om vi säger så. Är inte nöjd med min blogg överhuvudtaget, varken innehållsmässigt eller utseendemässigt. Grejen är den att jag har så jävla mycket kreativitet inom mig, lust att skapa och skriva; men ingenting går att använda. Jag kanske är för feg när jag skriver, vill gärna dramatisera men vågar inte ta för mig riktigt.

Förmodligen beror all denna dolda kreativitet på att allt jag egentligen vill för det mesta rinner ut i sanden. Det är ingenting som är bra. Kan skriva texter, hur långa som helst, men de slutar alltid som en pappersboll i sopkorgen. Det är synd, för jag har potentialen och jag har talangen, för just skrivandet. Så egentligen borde en blogg vara mitt forum.

Och visst har jag skrivit bra och givande inlägg, men just nu är det bara idétorka som slösar tid av mitt liv. Samtidigt ligger så många drömmar och mål att sträva efter och pyr i ett kokande kärl någonstans i mitt livs area. Jag måste bara hitta dit och fylla kärlet, med hjälp av kreativiteten som inte riktigt finner mig.

Det är svårt, det där tvetydiga.

Inga kommentarer: