söndag 9 november 2008

You'll never give a shit about me

Klockan har blivit mycket, 00.16, faktiskt. Egentligen är det inte så otroligt sent, brukar ju vanligtvis vara vaken längre under skoldagarna till och med. Men ikväll är jag så otroligt trött! Dessutom är jag sugen på att gosa ned mig i sängen med Charles Dickens underbara roman om den lilla pojken David Copperfield. Har planer på att läsa riktigt, riktigt länge ikväll, men vi får väl se hur det går med svidande ögon och längtan efter sömn.

Pratade nyss med H i telefon också, fan vad jag saknar honom! Jag gillar verkligen inte när han är borta, sådär långt bort. Helgen tillbringar han hos en vän i Kalmar, och det är ju ett sådant fruktansvärt avstånd. Vi har båda kommit på oss själva med att känna oss lite mindre trygga när den ena är borta på rövarstråt. Han har svårt att förstå mig nu, att jag saknar honom och verkligen vill att han skall komma hem i morgon som det är sagt (han har inte ens beställt biljett hem, därav min tvivlan...) men skulle det vara jag som var borta, ja, då är jag helt säker på att han skulle se det hela ur en helt annan synvinkel.

Fan, orkar inte mer! Godnatt.

Inga kommentarer: