onsdag 12 november 2008

Jag är trött nu, på alla sätt & vis

Nyligen hemkommen från teatergruppen och jag känner mig rätt pressad. Inte på grund av teatern, nej, nej, på grund av en uppgift vi fått i psykologin. Denna uppgift består av nio frågor och skall vara inlämnad 12.00 på fredag. Om jag inte lämnar in den där jävla uppgiften, då får jag frånvaro under morgondagens lektion som är "inställd".

Lärare säger till oss att vi skall ta oss fritid. Att vi inte skall plugga ihjäl oss utan faktiskt göra saker som vi tycker är kul. Ikväll har jag gjort någonting som jag verkligen älskar, men tydligt är det ju att jag faktiskt inte har tid. Jag har ingen tid över till någonting känns det som! Knappt ens min pojkvän, fastän jag faktiskt tar mig tiden och jag tänker alltid göra det!

Men det känns som om vi har så jävla mycket nu. Är till och med stressad under helgen. Måste nästan röra mig för att glömma bort allting. Jag behöver vara i handling hela tiden. "Men du kan ju plugga på helgen då du har tid", men okej... jag vill inte plugga under helgen, för det är ju de enda två dagarna i mina veckor då jag faktiskt inte tvingas göra det.

Jag tänker inte offra mer för skolan än vad jag redan har gjort, det vill säga en sjukt stor del av mitt liv.

Jahapp... lika bra att ta tag i psykologiuppgiften som handlar om kognitiva scheman och blablabla. Jag dör!

Inga kommentarer: