fredag 7 november 2008

Alltså... det värsta!


Jag ringer och ringer och ringer. Klickar mig in i menyn - kontakter - bläddrar fram bokstaven ä - bläddrar lite. Till slut är jag framme. Spammar uppringningsknappen. Efter elva samtalsförsök och sju SMS ger jag upp. Känner mig föga misslyckad.

Tänka, tänka.

Inte vara orolig, inte bita sönder naglar och röka. Inte spilla Apotekarns julmust av nerver på nya mjukisbyxorna för femtio riksdaler.

Tänka lite mer, oroa sig, bita på naglar. Undra. Bli förvirrad och frustrerad, inte fimpa på nya mjukisbyxor. Men vänta... vadå fimpa?

Kommer på en lösning, skickar SMS till en stackars själ till vän som får tag på en annan vän.

Två minuter senare ringer han upp, mitt älskade, kära katastrfoknippe. Han med ljudlöst och endast vibrator. Det är tur att han är så jävla söt, annars hade han fått pisk! Eller... nej, där blev det fel.

Njutning är inget straff, och en telefon är till för att missbruka.

Inga kommentarer: