lördag 22 november 2008

Ett förhållande

Hur skall ett förhållande fungera egentligen? Skall en tjej uppfattas som desperat stalker för att hon vill umgås med sin pojkvän, höra av honom när de inte kan ses? Jag är så less på att märka av detta hos fler olika partners. Vad är det för fel egentligen? Det är väldigt sällan som jag hör att ett par har det tvärtom, omvända roller liksom.

Det känns som om killar kan ställa krav som de vill och tro att det är okej, men så skall det inte vara! Vissa kanske tycker att jag kan verka naiv och elak när jag skriver detta, men jag blir bara så otroligt irriterad att det nästan kokar om mig.

Ingen förtjänar det.

Jag bör tillägga att detta inte har någonting överhuvudtaget med mitt och H:s förhållande. Vi har det så bra som det bara går. Men jag tycker det är synd när tjejer blir förtryckta på detta vis. Jag blir ledsen liksom. Speciellt när det är en nära vän eller en familjemedlem, eller någon ur släkten.

Ja, det är så tråkigt!

Inga kommentarer: