söndag 24 augusti 2008

She's a fatty

Man kanske skulle börja banta? Springa tre gånger om dagen, så jag har någonting att göra menar jag. Eller, man kanske skulle sätta sig ned och nöta elgitarr? Från morgon till kväll, bara spela och spela till öronen blöder. Inte bara mina. Allas. Fiol kanske vore ett mer effektivt alternativ?

Kanske man skulle bygga pool och skaffa delfiner. Bli delfintränare. För med all den tid jag jämt och ständigt har över, skulle det kunna bli världens bästa delfinshow här utanför min villa. I ett senare skede kan vi reducera ett steg och skaffa andra djur, placerade över hela åsen och min tomt för åskådning. 20 kronor för barn, 80 för vuxna. “Kom och se gorillan Ticktick jonglera med små barn.”

Eller, jag skulle kunna starta något typ av soppkök för de fattiga. Det måste ju vara hur kul som helst! Stå och blanda ihop onyttig soppa med massvis med mättade fetter åt små gubbar med uppblåsta blåsor och tom ficka på grund av all alkoholkonsumering.

Skulle ju även kunna bli fallskärmshoppare och ta med personer jag inte gillar upp i planet för att “genomföra ett underbart parhopp.” Kan ju lätt lura dem att de är i säkerhet, sedan precis vid hoppet lossa personen i fråga och se honom/henne falla fritt mot en spöklik avgrund. En säker död till mötes.

Kanske jag skulle bli lärare och föra in aga i systemet igen? Tycker jag låter som en ypperlig idé.

Vadå, jag har inte aggressionsproblem?

Jag är en riktig bitterfitta.

17 augusti - 08

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde bli krönikör, skriva i någon dagstidning eller vad som helst. Dina texter har verkligen klass.

Elfridiskt sa...

Oj, du kan läsa drömmar va, Anonym? För det är precis vad jag vill syssla med. Vem vet, dreams can come true.

Och tack så jättemycket för den rosiga kritiken!