måndag 25 augusti 2008

Respekt? Skall vi snacka om det?

Tjejen snackar om respekt och tror att hon är samhällskritiker? Jo, hon har ju delvis rätt; för nog fan kritiserar hon alla samhällets delar, men i helvete heller att där finns ros. Att provocera är förmodligen hennes passion, skulle kunna vara hennes förnamn.

Jag talar om 14-åriga Natascha.

Har läst hennes blogg och försökt finna det som andra tydligen har funnit; vettet och respekten. Kan faktiskt inte hitta något av dessa två begrepp? Jag har reagerat på nästintill alla hennes inlägg nu, och de börjar gå mig på nerverna ordentligt. Men idag hittade jag speciellt två inlägg som förvandlade mig till eld och lågor av 4247624261 graden:
Jag mår illa! Hur i helvete kan hon snacka om respekt för sina medmänniskor? Det är väl ändå det sista hon har?

Fyfan... jag blir så jävla förbannad! Rätt kul också att hon livnär sig på att kommentera i Blondinbellas blogg och skriva ton med skit om henne.

Hur i helvete kan man säga att småbarnsföräldrar borde avstå en restaurangmiddag? Precis som om de vore djur utanför vårt samhälle med små gormande löss vid sin sida. Barnfria områden i vårt samhälle? Det är ju så patetiskt som det bara kan bli.

Fan, hon sätter verkligen dåligt rykte på bloggvärlden som påhittad "samhällskritiker"! Hon får växa några centimeter, bli 18 och gå på krogen, för där är det garanterat barnfritt.

ÅH! Jag har verkligen flippat ur nu!

2 kommentarer:

Nenne Kay sa...

Håller med dig ellie! Herregud vad sur jag blev när jag fick läsa om "Unga Mammor".

DAMN!!!!!!!!!!!!!

Elfridiskt sa...

Ja, jag satt och kokade av ilska! Fattar inte hur man kan trycka ur sig någonting sådant överhuvudtaget. Hennes blogg överlag är ju fullsmetad med smutsig kritik.

Jag är så arg!