fredag 29 augusti 2008

# 1

Satt nyss på tjottan och där ligger massvis med gamla sönderlästa skvallertidningar. Slog upp en randomsida och läste för att roa mig själv under visiten. Slog då upp en sida där de hade gett tips om olika produkter o.s.v. Dagens tema var skötsel av hår för den perfekta lystern. Där hade de placerat olika produkter och skrivit priserna; men de var ju inte alls som de är i affärerna?

Jag vet inte vilka butiker de går efter när de skriver ut produktpriserna, men inte fan är det Willys prislägen i alla fall. Snarare Åhléns, och där är ju det mesta inom skönhetsväg mycket dyrare. Elvitals schampoo kostade enligt tidningen 50 kronor, medan du kan köpa det i vanliga matbutiker för omkring 20-25 kronor. Det är ju helt galet?

Jag skulle inte kunna lägga dubbla summan på ett schampoo och jag hoppas att inte så många där ute har gått på det. Jag fattar inte; var fan handlar skribenterna, egentligen?

Lurade; det får bli dagens faktum.

Inga kommentarer: