söndag 24 augusti 2008

Min sommar '08

Okej, så i morgon är min sommar slut och därmed är jag tvungen att packa ihop alla minnen och lägga dem i min lilla kappsäck med '08-märkning. Men jag tänkte att kanske en liten resume vore på sin plats här. Jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket, men här kommer de fyra sommarhändelser som känns viktigast att minnas. So, here we go:

H:s studentdag
Jag och H slutade samma dag; bara det att den retstickan slutade för alltid. Tror ni han retade mig, för att jag har ett år kvar, eller? Svar på tal; jo. Han var så stolt och vacker den dagen, så då förvandlades jag till detsamma (okej, vacker har jag väl aldrig riktigt varit). Jag kanske blev lite väl berusad under hans studentmiddag. Tjattrade på som tusan med alla hans vänner, stapplade vingligt fram till hans farfar som inte riktigt förstått att jag var hans flickvän, jag förklarade väl förgäves. Men överlag kändes middagen riktigt lyckad! Jag var alltså mätt, glad, stolt men lite för full för att vara mitt på dagen.

Peace and love '08
Jag och Ms.F tog vårt pick och pack till Borlänge för att avnjuta fem dagars musik. Med den njutningen följde även nedkletade bajamajor tömda på papper, killar som gjorde musfällor som de förgäves försökte fånga oss i, en ständigt nedskräpad tältuppgång och panik om morgonen när solen gassade på tältet och man var helt dyngsur av egen kroppsvätska. Lungorna var helt igentäppta och skrumpna av varandras dioxider. Upplevelse numero uno var ju givetvis kent och Teddybear STHLM.

Kent tillsammans med H i Norrköping, Lejongropen
I studentpresent fick min H, av mig och min familj, två stycken kentbiljetter. Vi utnyttjade dem den 1 augusti och fick uppleva någonting så underbart under omfamning. För min del var det femte konserten tillsammans med kent, så jag känner mig litegrann som en veteran nu. Efter alla dessa år. H är lite mindre erfaren men är ändå uppe i no-noob-class med sina tre visiter. Kent berättade att detta var deras sista spelning på väldigt länge i Sverige, att de hade projekt på gång. Jocke sa även föga ironiskt att vi ses igen år 2035. Vi får väl be till de icke-existerande gudarna att det inte dröjer så länge.

En vecka på Gotland hos Z
Åkte ned till bästa väninnan Z och tillbringade en vecka där. Hon flyttade ju nämligen ned till Gotland någon vecka innan sommarlovets början. Hon och hennes morsa bor i ett otroligt fint hus som jag gärna skulle vilja byta mot mitt eget. Under min visit var vi inne i Visby x antal gånger. Det är en väldigt vacker stad, och Gotland verkar för övrigt vara en väldigt vacker ö. Jag hann se Högklint, Visby, Stenkyrka och (tror jag) en del av Snäck.

Inga kommentarer: