söndag 24 augusti 2008

Kan man studera fantasi & inspiration?

Skolan närmar sig med stormsteg. Det ger mig viss panik. Det är nämligen så att den 30 augusti skall jag lämna in en folder med noveller, dikter och manuskript i kursen litterär gestaltning.

Jag har suttit ned hela sommaren och bara försökt, försökt och försökt. Men ingen fantasi eller inspiration har velat nå mig. Har haft idétorka hela sommaren! Det är fanimig inget skämt, det är heller ingen fråga om att vara lat eller inte. För om det finns någonting jag vill göra, så är det att skriva!

Det är min passion att få sitta eller ligga i sängen med papper och penna och bara skriva. Det är avslappning för mig. Men det har inte flutit på alls i sommar. Har inte kommit på en enda story! En total disaster, om jag skall uttrycka mig korrekt.

Så här sitter jag, med en deadline och helt utan material. Så vet ni vad jag helst skulle vilja göra nu? Gräva en grop i mitt golv och packa ned mig i cement. Dö där, en långsam, plågsam död. Det vore det enda rätta just nu. Att låta mig dö utan att få domen; icke godkänt i en kurs som jag vet att jag är kapabel att fixa ett mycket väl godkänt i. Hur hårt tar inte den då? Sitter som en grisbult mellan ögonen.

18 augusti - 08

Inga kommentarer: