söndag 24 augusti 2008

En ny blogg, en ny start

Jag har alltid varit alldeles för seriös. Förmodligen kommer jag aldrig kunna lägga undan den delen av mig själv, den där jävla överambitiösa bitterfittan finns nog kvar där, för alltid. Den där bitterfittan som alltid varit jag. Som alltid har haft drömmar, men likförbannat brist på språklig fantasi.

Jag är verbal, men ibland får jag för mig att jag lider av någon typ av bloggdyslexi. Ni vet, man kan sitta där med ett flertal ideer och bara nöta och nöta framför datorn. Men aldrig blir man nöjd, för det finns alltid någonting som är bättre än ens eget.

Delete.

Hur fan har jag orkat bry mig om det, egentligen? Jag är en självständig tjej och har alltid varit, så varför har jag inte kört mitt eget race här på bloggen som jag gör med arbetet i skolan? Varför är jag inte kapabel? Kanske det är rädsla och en begränsning som hindrar mig. En gräns som andra bloggare/bloggerskor som lyckats så bra har satt upp. En tydlig linje som ingen amatör får kliva över, för de är lika rädda för mig som jag är att inte prestera inför er.

Så, jag tänker hoppa ifrån min gamla blogg och börja på ny kula här. Skall försöka prestera. Föra en officiell dagbok, mest för min skull men givetvis även för dem som vill följa med mig på min resa. Framför mig har jag några spännande projekt som jag hoppas går vägen, som jag hoppas att ni vill dela med mig här framför skärmen.

Här skall jag bjuda på mig själv, inga hämningar.

Elfrida

Inga kommentarer: